صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس یک صرافی پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است که در سال 2017 در هنگ‌کنگ تأسیس شد. این ویژگی تمرکز زیادی بر تجارت آلت‌کوین دارد. بایننس معاملات کریپتو به کریپتو را در بیش از 500 ارزدیجیتال و توکن مجازی، از جمله بیت‌کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت‌کوین (LTC)، دوج‌کوین (DOGE) و توکن بایننس‌کوین (BNB) ارائه می‌دهد. در سال 2018، در پاسخ به قوانین سختگیرانه چین در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی شرکت خود را به، اتحادیه اروپا انتقال داد.

کاربرد صرافی بایننس

  •  بایننس یک صرافی آنلاین است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را معامله کنند. از رایج‌ترین ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند.
  • بایننس یک کیف‌پول ارزدیجیتال برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا وجوه الکترونیکی خود را ذخیره کنند.
  • این صرافی همچنین دارای خدمات پشتیبانی برای کاربران است تا با استفاده از ارزهای دیجیتال، سود کسب کنند یا تراکنش انجام دهند. همچنین برنامه‌هایی را برای استخراج‌کنندگان و کمک به معامله‌گران در سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد.
  • بایننس توکن بلاک‌چین مبتنی‌بر خود را دارد.

آشنایی با صرافی بایننس

صرافی بایننس که عمدتاً برای تجارت کریپتو به کریپتو شناخته می‌شود. تجارت بین دو جفت ارزدیجیتال در میان کمترین هزینه تراکنش‌ها برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال است. نقدینگی بالایی دارد و به کاربرانی که با توکن‌های ارزدیجیتال BNB پرداخت می‌کنند، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهد. نام بایننس ترکیبی از دو کلمه بیت‌کوین و فاینانس است.

ادعا می‌کند استانداردهای بالایی از ایمنی و امنیت، با معماری چند لایه و چند خوشه‌ای، و توان پردازش بالایی را ارائه می‌کند، بایننس ادعا می‌کند که ظرفیت پردازش حدود 1.4 میلیون سفارش در ثانیه را دارد. از تجارت بیش از 500 سکه، از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و توکن‌های BNB بومی خود پشتیبانی می‌کند.

همچنین بایننس برای مشتریان ایالات‌متحده محدود است و نام‌های کمتری برای تجارت در دسترس است. علاوه بر این، از سال 2021، 22 ایالت ایالات متحده، از جمله نیویورک، هنوز توسط Binance US پشتیبانی نمی‌شوند.

معامله در بایننس

مانند سایر صرافی‌های رمزنگاری، بایننس خدماتی را در زمینه تجارت، فهرست‌بندی، جمع‌آوری سرمایه و حذف یا برداشت ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که مایل به راه‌اندازی توکن‌های خود هستند، می‌توانند از بایننس برای جمع‌آوری سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) استفاده کنند. بایننس توسط تعداد زیادی از معامله‌گران و شرکت‌کنندگان برای مبادله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می‌شود.
برای شروع معامله، کاربران باید الزامات KYC لازم را تکمیل کنند. پس از ایجاد موفقیت‌آمیز حساب تجاری، کاربران می‌توانند وجوه ارزدیجیتال را به آدرس کیف‌پول عمومی خود که توسط Binance ارائه شده است، اضافه کنند تا تجارت را شروع کنند.

صرافی بایننس از سه نوع سفارش تجاری پشتیبانی می‌کند: سفارشات محدود، بازار و حد مجاز، سفارشات محدود فقط با قیمت حد تعیین شده توسط معامله‌گر اجرا می‌شود. سفارشات بازار بلافاصله با بهترین قیمت موجود در بازار انجام می‌شود. سفارشات حد مجاز فقط زمانی به سفارشات معتبر تبدیل می‌شوند که قیمت به سطح مشخصی برسد.
توجه داشته باشید: Binance Markets Limited، یکی از شرکت‌های تابعه Binance.com در بریتانیا، توسط اداره رفتار مالی (FCA)، آژانس نظارتی این کشور، در ژوئن 2021 از ارائه خدمات تحت نظارت به مشتریان در بریتانیا منع شد.

اخطار آژانس از ارائه خدمات تجاری توسط شرکت تابعه جلوگیری می‌کند. در دارایی‌های رمزنگاری شده به مشتریان در بریتانیا تیم رسانه‌های اجتماعی این شرکت تصریح کرد که این ممنوعیت هیچ تأثیری بر ارائه خدمات، مانند تجارت، توسط Binance.com به کاربران در بریتانیا ندارد.

صرافی بایننس


بایننس پنج نوع سفارش اضافی برای مشتقات رمزنگاری، به ویژه قراردادهای آتی ارائه می‌دهد. این سفارشات تجاری عبارتند از:

  1. سفارش محدود
  2. سفارش بازار
  3. توقف سفارش محدود
  4.  توقف سفارش بازار
  5.  دستور توقف دنباله‌دار
  6.  فقط ارسال سفارش
  7. سفارش TP/SL را محدود کنید.
    هیچ کارمزدی برای سپرده‌گذاری ارزدیجیتال یا صندوق دریافت نمی‌شود. با این حال، برداشت‌ها با کارمزد تراکنش همراه هستند که بسته به ارزدیجیتال و مقدار آن متفاوت است.

نکته: از سال 2021، بایننس تنها اجازه سپرده دلاری توسط کاربران جهانی از طریق سوئیفت را می‌دهد. با این حال، به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً تعداد معینی از ارزهای دیجیتال را با کارت اعتباری یا نقدی خریداری کنید. سپرده‌گذاری با استفاده از 12 ارز فیات دیگر از جمله یورو مجاز است.

سایر خدمات بایننس

بایننس علاوه بر خدمات ویژه مبادله، ابزارها، پلتفرم‌ها و خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها به شرح زیر است:
Binance Earn پلتفرمی برای شرط‌بندی یا کسب سود از طریق سپرده‌گذاری استیبل‌کوین در صرافی است. بسته به سکه و دوره تصدی، صرافی گزینه‌های متعدد و نرخ‌های بهره برای این سکه‌ها را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.
بایننس ویزا یک کارت اعتباری است که به کاربران امکان می‌دهد ارزدیجیتال خود را به جریان فیات تبدیل کرده و آن را برای محصولات و خدمات خرج کنند. در حالی که متحمل هزینه‌های اداری نمی‌شود، هزینه‌های شخص ثالث در قالب کارمزد شبکه پرداخت و اعمال می‌شود.
استخر هوشمند Binance به استخراج‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا برای بهینه‌سازی و افزایش درآمد خود، بین ارزهای دیجیتال مختلف برای استخراج سوئیچ کنند.
بایننس یک انکوباتور فناوری بلاک‌چین به نام آزمایشگاه بایننس دارد که بر پرورش پروژه‌های امیدوارکننده مرحله قبل از ICO تمرکز دارد. با فراهم کردن بودجه لازم برای توسعه، منابع مشاوره، و یک سکوی راه‌اندازی برای هرگونه فهرست‌بندی و تمرینات لازم برای جمع‌آوری سرمایه، به تیم‌‌های پروژه ارزهای دیجیتال شایسته کمک می‌کند.
بایننس همچنین سایتی به نام LaunchPad را برای میزبانی پروژه‌های جدید و نوظهور بلاک‌چین و رابط‌های API ارائه می‌‌دهد. تا مارس 2021، 42 پروژه راه اندازی شده است.
این ارز رمزنگاری شده بایننس‌کوین (BNB) خود را از طریق یک ICO در جولای 2017 راه‌اندازی کرد. ارزش بازار BNB تا مارس 2021 در حدود 36.4 میلیارد دلار است. این ارز قرار است به ارز اصلی صرافی غیرمتمرکز Binance تبدیل شود.

سکه بایننس (BNB)

بایننس‌کوین (BNB) توکن داخلی پلتفرم است. برای تسهیل تجارت کریپتو در صرافی Binance استفاده می‌شود. این سکه طی یک عرضه اولیه سکه (ICO) در جولای 2017 راه‌اندازی شد. بایننس 20 میلیون توکن BNB را به سرمایه‌گذاران فرشته، 80 میلیون توکن به تیم موسس و 100 میلیون توکن باقیمانده را به شرکت‌کنندگان مختلف از طریق فرآیند ICO ارائه کرد.
تقریباً نیمی از سرمایه جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند ICO برای برندسازی و بازاریابی بایننس در نظر گرفته شد، در حالی که حدود یک سوم برای ساخت پلتفرم بایننس و انجام ارتقاءهای لازم در اکوسیستم بایننس استفاده شد.
بایننس‌کوین بر روی بلاک‌چین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می‌شود و سقفی معادل 200 میلیون توکن BNB دارد. از سه ماهه اول 2021، یک BNB حدود 650 دلار ارزش دارد. این توکن با ارزش حدود 3.6 میلیارد دلار، سومین توکن مبتنی بر بلاک‌چین با ارزش بازار است.

سکه بایننس (BNB)

سرمایه‌گذاری بدون دردسر در ارزهای دیجیتال

اکنون خرید بیت‌کوین، اتریوم و موارد دیگر آسان‌تر از همیشه شده است. وقتی با فی ایکس معامله می‌کنید، می‌توانید با کارت اعتباری خود ارزرمزنگاری بخرید یا از بین بیش از 20 روش پرداخت راحت انتخاب کنید.