آیا اتریوم به جای بیت‌ کوین در بازار پیشرو است؟

اتریوم رمزارز شماره 2 بازار ارزهای دیجیتال است. که آلت‌کوین‌ها را هدایت می‌کند. زمانی که قیمت اتریوم افزایش می‌یابد، معمولا آلت‌کوین‌ها به دنبال آن افزایش می‌یابند. اکنون می‌خواهیم ببینیم که آیا اتریوم رهبر بازار ارزهای دیجیتال است یا خیر.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز مجازی است که قیمت آن در اوریل 2018 به 13 هزار دلار رسید. در واقع بیت کوین‌ها خطوطی از رمزهای رایانه‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این ارزها شکلی از پول دیجیتال هستند که با محاسبات ریاضی پیچیده خلق می‌شوند.

بیشتر بخوانید:10 ارزدیجیتال مهم غیر از بیت‌کوین

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را روی آن ذخیره کنند.

بیت‌ کوین یا اتریوم؟

همانطور که گفتیم آلت‌کوین‌ها تحت تاثیر اتریوم هستند. اما اغلب فرض بر این است که وقتی سرمایه‌گذاری در بازار ارزدیجیتال افزایش می‌یابد، ارزش بیت‌کوین سریع‌تر از آلت‌کوین‌ها افزایش می‌یابد. اما زمانی که میزان سرمایه موجود در بازار کاهش می‌یابد، آلت‌کوین‌ها رشد می‌کنند. این همان چیزی است که بیت‌کوین را در بازار ارزهای دیجیتال پیشرو می‌کند.

قیمت اتریوم کل حرکت بازار را تعیین می‌کند.

این باور وجود دارد که اتریوم حرکت کلی بازار را تعیین می‌کند. با افزایش قیمت اتر، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش می‌یابد. و هنگامی که قیمت اتر کاهش می‌یابد، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز کاهش می‌یابد.

رهبری اتر

قیمت اتریوم و کل سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال همبستگی مثبتی دارند. یعنی اگر یکی از آن‌ها زیاد شود دیگری نیز زیاد می‌شود. این ایده توسط یک تحلیلگر بیان شد و برای بسیاری جالب است. زیرا اتفاق نظر بر این است که بیت‌کوین ارز دیجیتالی است که بازار را هدایت می‌کند.

با این حال، بررسی نمودارهای مربوطه در این زمینه نشان می‌دهد که در این برهه از زمان، این اتر است که پیشرو است. وقتی ارزش بازار در حال افزایش است، بهتر است اتر بخرید. برعکس، وقتی سرمایه در حال خروج از بازار ارزهای دیجیتال است، ما باید اترهای خود را بفروشیم.

مقایسه بازار اتر و ارزهای دیجیتال

اینجا هر وقت می‌گوییم اتریوم افزایش می‌یابد یعنی سریع‌تر از بیت‌کوین افزایش می‌یابد. وقتی می‌گوییم کاهش می‌یابد، همین طور است. نمودارها اطلاعات زیر را از بازار ارزهای دیجیتال ارائه می دهند:

  • 1 ژانویه 2019: صعودی بازار سرمایه و کاهش اتر
  •  6 خرداد تا 5 شهریور: کاهش بازار سرمایه و کاهش اتریوم
  •  5 سپتامبر تا 5 نوامبر: کاهش بازار سرمایه و افزایش اتر
  •  5 نوامبر 2019 تا 20 فوریه 2020: بازار سرمایه و اتریوم هر دو بالا

بیشتر بخوانید: مقایسه بیت‌کوین و اتریوم

نتیجه

از ابتدای سال 2019، بین اتر و بازار سرمایه در دو دوره همبستگی مثبت وجود داشته است. البته این بدان معنا نیست که حفظ اتر بهتر از بیت‌کوین است. وقتی ارزش بازار کاهش می‌یابد، قیمت اتریوم سریع‌تر از بیت‌کوین کاهش می‌یابد.

همچنین زمانی که ارزش بازار در حال افزایش است، خرید اتریوم سود بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد. البته ما مطمئن نیستیم که این رابطه در آینده درست باشد. در نتیجه اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، این قیمت اتریوم است که جهت و روند بازار را تعیین می‌کند نه بیت‌کوین.