ابتدا بخوانید:پارت اول

(پارت دوم)

سیستم کارت Oyster

Oyster London Trasport یک کارت هوشمند پلاستیکی است که می‌تواند اعتبارات پرداختی، کارت‌های مسافرتی و بلیط‌های فصل اتوبوس و تراموا،DLR ، London Overground و اکثر خدمات ریلی ملی در لندن استفاده شود.

Felica ژاپن

 یک کارت هوشمند RFID بدون تماس، که به طریق مختلف مانند سیستم‌های تهیه بلیط برای حمل و نقل عمومی، پول الکترونیکی و کلیدهای درهای محل سکونت استفاده می‌شود.

Chipknip هلند

به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی که در هلند استفاده می‌شود. تمام کارت‌های خودپرداز صادر شده توسط بانک‌های خودپرداز صادر شده توسط بانک‌های هلندی دارای ارزش قابل بارگیری از طریق ایستگاه‌های بارگیری chipknip را می‌توان در مکان‌های مختلف هلند خریداری کرد.از 1 ژانویه 2015، پرداخت دیگر با chipknip امکان پذیر نیست.

Proton بلژیک

یک برنامه کیف الکترونیکی برای کارت‌های نقدی در بلژیک در فوریه 1995 معرفی شد، به عنوان ابزاری برای جایگزینی پول نقد برای برای معاملات کوچک این سیستم در 31 دسامبر 2014 بازنشسته شد.

در مارس 2018، جزایر مارشال اولین کشوری بود که ارز رمزنگاری شده خود را منتشر کرد و آن را به عنوان پول قانونی تأیید کرد. این ارز"مستقل" نامیده می‌شود.

ایالات متحده آمریکا

راهنمای کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایلات متحده

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC )تعیین کرده است که ارزهای مجازی در سال 2015 به درستی به عنوان کالا تعریف شده‌اندCFTC به سرمایه گذاران در مورد طرح‌های پمپ و کمپرسی که از ارزهای مجازی استفاده می‌کنند هشدار داد.

راهنمای خدمات داخلی ایالات متحده

اعلامیه سرویس درآمد داخلی ایلات متحده هر ارز رمزنگاری شده و ارزدیجیتال را به عنوان دارایی تعریف می‌کند. سود و زیان مشمول سیاست‌های اموال استاندارد است.

راهنمای خزانه‌‌داری آمریکا

در 20 مارس 2013، شبکه اجرای جرایم مالی راهنمایی برای روشن کردن نحوه اعمال قانون محرمانه بودن بانک ایالات متحده در مورد افرادی که ایجاد، مبادله و انتقال ارزهای مجازی را انجام می‌دهد صادر کرد.

راهنمای کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده

درماه مه 2014، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) "درمورد خطرات بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی هشدار داد"

مقررات نیویورک

در جولای 2014، وزارت خدمات مالی ایالات نیویورک جامع‌ترین مقررات مربوط به ارزهای مجازی را که معمولا BitLicense نامیده می‌شود، پیشنهاد کرد. این برنامه از طرفداران بیت‌کوین و صنعت مالی از طریق جلسات عمومی و یک دوره اظهار نظر تا 21 اکتبر2014 برای سفارشی کردن قوانین جمع آوری کرده است.

این پیشنهاد در بیانیه مطبوعاتی NYDFS به دنبال ایجاد تعامل مناسب است که محافظت از مصرف کنندگان و ریشه کن کردن فعالیت‌های غیرقانونی کمک می‌کند. این مورد توسط شرکت‌های کوچکتر به نفع موسسات تاسیس شده مورد انتقاد قرار گرفته و صرافی‌های چینی بیت‌کوین از قوانین شکایت کرده‌اند. "کاربرد آن‌ها در ایالات متحده بسیار گسترده است."

کانادا

بانک کانادا امکان ایجاد نسخه‌ای از ارز خود را در بلاک‌چین بررسی کرده است. بانک کانادا با پنج بانک بزرگ کشور و شرکت مشاوره بلاک‌چین R3 همکاری کرد که تحت عنوان پروژه جاسپر شناخته می‌شد. در شبیه سازی سال 2016، بانک مرکزی CAD-Coins را برروی بلاک مشابه اتریوم صادر کرد. بانک‌ها از CAD-Coins برای مبادله پول به همان شیوه‌ای که در پایان هر روز برای تسویه حساب‌های اصلی خود استفاده می‌کردند، استفاده کردند.

چین

در سال 2016، فن ییفی، معاون رئیس بانک مرکزی چین، بانک مردم چین(PBOC)، نوشت که "شرایط برای ارزهای دیجیتالی مناسب است، که می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد، کارایی را افزایش دهد و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جدید را فعال کند. به گفته فن ییفی، بهترین راه برای استفاده از شرایط این است که بانک‌های مرکزی پیش رو باشند، هم بر نظارت بر ارزهای دیجیتالی خصوصی و هم در توسعه مناقصه‌های قانونی دیجیتالی خود.

در اکتبر 2019، PBOC اعلام کرد که renminbi دیجیتال پس از یال‌ها آماده سازی منتشر می‌شود. نسخه ارز، معروف به DCEP (ارز دیجیتال پرداخت الکترونیکی) مبتنی بر ارز رمز نگاری شده است که می‌تواند از سیستم بانکی، جدا شود.

این اعلامیه با واکنش‌های گوناگونی روبه رو شد: برخی آن را تلاشی از سوی دولت چین برای دور زدن دلار آمریکا در بانکداری بین المللی و تسویه پرداخت‌ها می‌دانند، در نتیجه توانایی در استفاده از دلار به عنواد واحد پول جهانی برای پیگیری منافع ژئد پلیتیک گسترده‌تر خود مختل یا تضعیف می‌شود. در حالی که دیگران معتقدند این بیشتر مربوط به کنترل و نظارت داخلی است.

در دسامبر2020، PBOC از طریق برنامه قرعه‌کشی 20 میلیون پوند رنمینپی دیجیتال به ساکنان سوژ و برای تبلیغ بیشتر ارزهای دیجیتال مورد حمایت دولت توزیع کرد. دریافت کنندگان این ارز می‌توانند خریدهای آفلاین و آنلاین انجام دهند و در آزمایش قبلی که نیازی به اتصال اینترنت از طریق گنجاندن فروشگاه‌های آنلاین در برنامه نداشت، افزایش یابد.

حدود 20000 تراکنش توسط شرکت تجارت الکترونیک GD.GM در 24 ساعت اول آزمایش گزارش شده است. برخلاف دیگر سترهای پرداخت آنلاین مانند AliPay یا Wechatpay ارز دیجیتال هزینه‌ تراکنش ندارد.

دانمارک

 دولت دانمارک پیشنهاد خلاص شدن از سر تعهد خرده فروشان منتخب به پرداخت نقدی را مطرح کرد و این کشور را به اقتصاد نقدی نزدیک کرد. اتاق بازرگانی دانمارک از این حرکت حمایت می‌کند، تقریبا یک سوم جمعیت دانمارک از Mobilepay یک برنامه تلفن هوشمند برای انتقال پول استفاده می‌کنند.

اکوادور

 قانونی که توسط مجلس ملی اکوادور تصویب شد به دولت اجازه می‌دهد تا پرداخت‌ها را با ارز الکترونیکی انجام دهد و ایجاد ارز دیجیتالی ملی را پیشنهاد می‌کند. پول الکترونیکی اقتصاد را تحریک می‌کند؛ می‌توان شهروندان اکوادوری را بیشتر جذب کرد به ویژه کسانی که حساب‌های چک یا پس انداز و کارت اعتباری ندارند.

ارز الکترونیکی توسط دارایی‌ها بانک مرکزی اکوادور پشتیبانی می‌شود.

مجلس ملی در بیانیه‌ای گفت در دسامبر 2015 سیستم پول الکترونیکی راه اندازی شد و اکوادور را به اولین کشور با سیستم پرداخت الکترونیکی دولتی تبدیل کرد.

السالدادور

 در 9 ژوئن 2021، مجمع قانون گذار السالوادور به اولین کشوری در جها‌ن‌ تبدیل شد که بیت‌کوین را به طور رسمی به عنوان ارز قانونی طبقه‌بندی کرد. با شروع 90 روز پس از تایید هرکسب و کاری باید بیت‌کوین را به عنوان پول قانونی برای کالا یا خدمات بپذیرد، مگر این که نتواند فناوری مورد نیاز برای انجام معامله را ارائه دهد.

هلند

بانک مرکزی هلند در حال آزمایش ارز مجازی مبتنی بر بلاک‌چین به نام BNB COIN است.

هند

 رابطه پرداخت‌های یک پارچه UPL یک سیستم پرداخت فوری در زمان واقعی است که توسط شرکت Notional Payments of lndia توسعه داده شده و معاملات بین بانکی را تسهیل می‌کند. رابطه کاربری توسط بانک ذخیره هند تنظیم می‌شود و با انتقال فوری و وجه بین دو حساب بانکی در یک پلتفرم تلفن همراه کار می‌کند.

UPL برای انتقال وجه بر روی خدمات پرداخت فوری ساخته شده است به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتالی F*24 و در تمام روزهای تعطیل رسمی در دسترس است. بر خلاف کیف‌های تلفن همراه سنتی، که مقدار مشخصی از کاربر را گرفته و در حساب‌های شخصی خود ذخیره می‌کند؛ UPLهرزمان که تراکنش درخواست شود، وجه را مستقیماً از حساب بانکی برداشت و سپرده گذاری می‌کند.

از آدرس پرداخت مجازی ( شناسنامه منحصر به فرد ارائه شده توسط بانک) شماره حساب با کد IFS شماره تلفن همراه با MMID (شناسه پول تلفن همراه) شماره Ah Aadhaar یا یک بار استفاده از شناسه مجازی استفاده می‌کند. برای تایید هر پرداخت، یک UPI_PIN (شماره شناسایی شخصی UPI که در برنامه UPI، بانک ایجاد می‌شود) مورد نیاز است.

روسیه

Sberbank روسیه تحت کنترل دولت مالک Yanden.Mony است. خدمات پرداخت الکترونیکی و ارز دیجیتال به همین نام است.

سوئد

 درحال تعویض تمام اسکناس‌های فیزیکی خود و اکثر سکه‌های خود تا اواسط سال 2017 است. با این حال، اسکناس‌ها و سکه‌های جدید کرون سوئد احتمالا در حدود نیمی از قله سال 12،494،2007 در گردش است.

کرون سرانه بانک مرکزی قصد دارد مباحث مربوط به ارز الکترونیکی صادره از سوی بانک مرکزی را آغاز کند که در آن ( نه جایگزین پول نقد، بلکه مکمل آن) سسیلیا اسکینسلی، معاون فرماندار اظهار می‌کند که نقدینگی همچنان در سوئد از بین می‌رود و در حالی که در حال حاضر دریافت پول نقدر در سوئد بسیار آسان است، واریز آن به حساب‌های بانکی، به ویژه در مناطق روستایی، بسیار دشوار است. در حال حاضر هیچ تصمیمی در مورد ایجاد e-krona گرفته نشده است.

اسکینزلی در سخنرانی خود می‌گوید ( اولین سوال این است که آیاe-krona باید در حساب‌ها رزرو شود یا این که ekrona باید نوعی واحد قابل انتقال دیجیتالی باشد که نیازی به ساختار حساب اساسی ندارد، تقریبا مانند پول نقد.

اسکینسلی همچنین می‌گوید ( سوال دیگر مهم این است که آیا بانک مرکزی باید مستقیما برای عموم مردم e-krona صادر کند یا از طریق بانک‌ها عبور کند، همان طور که ما اکنون در مورد اسکناس‌ها و سکه‌ها عمل می‌کنیم. سوالات دیگر مانند نرخ بهره مورد بررسی قرار می‌گیرد، آیا باید مثبت، منفی یا صفر باشد؟

سوئیس

 در سال 2016، دولت شهر برای اولین بار ارز دیجیتال را در پرداخت هزینه شهری پذیرفت zug، سوئیس، بیت‌کوین را به عنوان اولین وسیله‌ای برای پرداخت مبالغ اندک تا CHF200 در آزمایش و تلاش برای پیش برد zug بلافاصله هر بیت‌کوین دریافتی را به واحد پول سوئیس تبدیل می‌کند. Zug راه آهن فدرال سوئیس، شرکت راه آهن دولتی سوئیس، بیت‌کوین را در دستگاه‌های بلیط فروشی خود می‌فروشد.

بریتانیا

 درسال 2016، سرمارک والپور رفت، مشاور علمی اصلی انگلستان، به دولت توصیه کرد که از ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین استفاده کند. اقتصاددانان ارشد بانک انگلستان، بانک مرکزی انگلستان، پیشنهاد لغو ارزهای کاغذی را مطرح کرد. بانک همچنین به بلاک‌چین علاقه نشان داده است.

در سال 2016 برنامه تحقیقاتی چند ساله‌ای برای کشف پیامد‌های ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی آغاز کرده است. بانک انگلستان چندین مقاله تحقیقاتی در این زمینه تهیه کرده است یکی نشان می‌دهد که مزایای اقتصادی صدور ارز دیجیتال در دفتر کل توضیع شده می‌تواند تا 3 درصد به تولید اقتصادی یک کشور اضافه کند. بانک اعلام کرد که می‌خواهد نسخه بعدی زیر ساخت نرم‌افزاری اصلی بانک با دفتر کل توزیع شده سازگار باشد.

تصویب توسط بازیگران مالی

نگرش دولت این گرایش را در میان بازیگران مالی سنگین تاسیس می‌کند که هر دو ریسک گریز و محافظ کار هستند. هیچ یک از این‌ها خدمات را در مورد ارزهای رمز نگاری شده ارائه نمی‌دهند و بیشتر انتقادات از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد.

Eidelity lnvestments LLc مستقر در بوستون، راه حل‌هایی برای مراقبت از سطح شرکت، یک پلتفرم اجرای معاملات ارزهای رمز نگاری شده و خدمات مشاوره‌ای نمادی به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته ارائه می‌دهد که برای هماهنگی با بلاک‌چین همیشه طراحی شده است. در چرخه معاملاتی با بیت‌کوین و اتریوم کار می‌کند و در دسترس بودن عمومی برای 2019 برنامه ریزی شده است.

ارزهای دیجیتال سخت در مقابل نرم

 ارز الکترونیکی سخت قابلیت بحث یا معکوس شدن در هنگام استفاده را ندارند. تقریبا غیر ممکن است که معامله معکوس شود، چه موجه و چه غیر موجه. بسیار شبیه پول نقد است. ارزهای الکترونیکی نرم نقطه مقابل ارزهای الکترونیکی سخت هستند. پرداخت‌ها قابل برگشت است. معمولا، هنگامی که پرداخت معکوس می‌شود ( زمان تسویه) وجود دارد. با استفاده از خدمات شخص ثالث می‌توان یک ارز سخت را نرم کرد.

انتقاد

 بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود هنوز استفاده گسترده‌ای نداشته‌اند و ممکن است به راحتی مورد استفاده قرار نگیرند یا مبادله شوند. بانک‌های عمومی خدمات را برا آن‌ها نمی‌پذیرند یا ارائه نمی‌دهند. این نگرانی وجود دارد که ارزهای رمز نگاری شده به دلیل نوسان بسیار بالا و پتانسیل طرح‌های پمپ و دامپ بسیار خطرناک هستند. به این ترتیب، آن‌ها ممکن است در هر زمان توسط دولت تعطیل یا توقیف شوند. هرچه یک ارز ناشناس‌تر باشد، صرف نظر از نیت سازندگان آن، برای مجرمان جذابیت بیشتری دارد. بیت‌کوین همچنین به دلیل اثبات کارکرد ناکار آمد انرژی مبتنی بر AHA_256 مورد انتقاد قرار گرفته است.