معرفی ارز دیجیتال تتر

دنیای ارزهای دیجیتال از سال2009 به بعد تبدیل به کابوس برای ابر قدرت‌های جهان شد؛ اما ارزهای دیجیتال برای عموم یک مزیت مثبت است. رمز ارز تتر در سال 2014 به جمع رمزارزها پیوست. تتر شباهت‌های زیادی به بیت‌کوین، اتریوم و کاردانو دارد. از لحاظ اینکه ماهیت رمزنگاری دارد و بر بستر بلاک‌چین قابل نگهداری و نقل و انتقال است.

اما تفاوت‌های مهمی نیز دارد به عنوان مثال تتر هیچگاه شبکه اختصاصی بلاک‌چین نداشته و به عنوان یک توکن لایه دوم بر بستر شبکه اتریوم وجود داشته است. مهم‌ترین اصل در رمزارز تتر قیمت ثابت و پایداری آن است به همین دلیل به آن استیبل کوین گویند.
قیمت ارزهای دیجیتال وابسته به ارزش دارایی‌ها با آن بالا و پایین می‌رود به جز تتر، تتر به دلیل پشتوانه دلاری که دارد هیچگاه قیمتش از یک دلار بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود و قیمتش همیشه ثابت است به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران از تتر برای سیو سود استفاده می‌کنند و در کیف پول ارز دیجیتال خود نگه می‌دارند.

ارز دیگری که از تتر استفاده می‌کند یورو است و با نماد «EURT» مبادله می‌شود. دارندگان این رمز ارز از نوسانات بازار در امان هستند اما با این حال اگر ارزش دلار آمریکا یک شبه سقوط کند و به نصف برسد آنگاه ارزش دارایی شما نیز نصف خواهد شد.

اگر از بیت‌کوین فاکتور بگیریم تتر یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال و یکی از استیبل‌ها به شمار می‌رود. این ارزدیجیتال آن قدر مهم است که عده بسیاری آینده رمزارزها را به آن گره‌زده‌اند. ارزدیجیتال تتر درحال حاضر قدرتمندترین ارزدیجیتال با ثبات بوده است. ارزدیجیتال تتر با واحد اختصاری USDT و با علامت(₮) نشان داده می‌شود.

تتر

کاربردهای اصلی تتر برای معامله‌گران

• در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال
• انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف‌پول به صورت دلاری

ارزدیجیتال تتر چگونه کار می‌کند؟

تراکنش‌های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک‌چین‌های بزرگی انجام می‌شود توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است به این صورت که واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار در دوره‌های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می‌شوند و سپس از آن‌جا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند.

ارزدیجیتال USDT در ابتدا روی لایه اومنی(Omni)، بستری روی بلاک‌چین بیت‌کوین، توزیع شد، اما اکنون روی بلاک‌چین‌هایی از جمله اتریوم، بیت‌کوین کش، ترون و الگورند هم عرضه می‌شود. این یعنی دسترسی به تتر بسیار آسان است و می‌توان آن را روی کیف پول‌های رسمی اتریوم، بیت‌کوین کش، ترون و الگورند ذخیره کرد.

خرید تتر

کاربران ساکن ایران برای خرید USDT معمولاً یکی از دو روش زیر را انتخاب می‌کنند:

  •  خرید مستقیم از سایت‌های ایرانی با ریال و کارت بانکی
  •  تبدیل بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به تتر در صرافی‌های خارجی مانند بایننس

tether

چرا قیمت تتر همیشه ثابت است؟

به ازای هر واحد تتری که تولید می‌شود یک دلار آمریکا در ذخائر بانکی نگهداری می‌شود که به عنوان پشتوانه ارز دیجیتال تتر عمل می‌کند.

کیف پول‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی از تتر پشتیبانی می‌کنند. بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری که از تتر پشتیبانی می‌کنند می‌توان به مای‌اتروالت (Myetherwallet) کوینومی(Coinomi)، تراست والت (Trust Wallet) و اتمیک والت (AtomicWallet) اشاره کرد. و همچنین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) دو کیف‌پول سخت افزاری که می‌توان در آن‌ها تتر ذخیره کرد.

انواع مختلف تتر

تتر OMNI

تتر اولین بار روی شبکه امنی پیاده سازی شد. در اصل بلاک‌چین امنی یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های تتر است. بلاک‌چین امنی با بیت‌کوین نیز در ارتباط است و بیت‌کوین بر روی آن اجرا می‌شود درست است که اولین بار تتر بر روی این شبکه اجرا شد اما به دلیل مشکلات این شبکه طرفداران زیادی ندارد.
اصلی‌ترین مشکلات این شبکه کارمزد بالای امنی و سرعت پایین انجام تراکنش‌ها است.

تتر ERC20

ERC20 یک بلاک‌چین معروف و پرکاربرد در زمینه ارزهای دیجیتال است. ارز اتریوم نیز از بلاک‌چین ERC20 استفاده می‌کند. در سال 2019 به علت سرعت بالایی که این شبکه داشت، ارز دیجیتال تتر نیز استیبل کوین خود را به ERC20 منتقل کرد. بین 10 تا 15 ثانیه زمان برای انتقال تتر روی بلاک‌چین ERC20 لازم است. همچنین کارمزد تراکنش‌ها بر خلاف بلاک‌چین امنی بسیار پایین است.

تتر TRC20

TRC20 بر روی شبکه ارز ترون می‌باشد. سرمایه‌گذاران زیادی به دلیل کارمزدهای بسیار کم و سرعت بالا، این شبکه را برای استفاده از این نوع تتر انتخاب می‌کنند. این نوع ارز با توجه به انواع مختلف تتر، کمتر استفاده می‌شود.

تتر EOS

یکی دیگر از انواع مختلف تتر که می‌خواهیم بررسی کنیم تتر در بلاک‌چین ایاس(EOS) است. این تتر نیز در سال 2019 ارائه داده شده است. ایاس مانند انواع دیگر تتر سعی می‌کند کارمزد تراکنش‌ها را کاهش دهد. در بلاک‌چین ایاس با توجه به کارمزد کم و سرعت تراکنش بالای خود بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

tether تتر EOS

نتیجه‌گیری

ما به تتر اعتماد کردیم و باور داریم که متمرکز است و  بر اساس اعتماد به ارز دیجیتال تتر بنا شده است به این دلیل که به ازای هر تتر یک دلار پشتوانه دارد. در نتیجه، بسیاری از علاقمندان به این رمز ارز فقط عناصری برای ترس و تردید به شمار می‌روند. اگر به تتر علاقمند هستید هرگز مبلغ زیادی در آن نگذارید و همیشه تتر را با احتیاط خرج کنید.