ارز USD کوین چیست ؟

USD کوین (USDC) یک ارزدیجیتال است که به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. USDC معادل یک دلار آمریکا رمزگذاری شده است که قیمت یک سکه‌ی آن برابر یک دلار آمریکا می‌باشد. قیمت USDC طوری طراحی شده‌است که ثابت بماند و USDC را به یک استیبل‌کوین تبدیل کند.
استیبل‌کوین‌ها معمولاً توسط دارایی‌های ذخیره شده مانند دلار یا یورو برای دستیابی به ثبات قیمت جهانی پشتیبانی می‌شوند. ثبات قیمت USDC به شدت با نوسانات قیمت سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم در تضاد است.
USD کوین یک پروژه منبع باز مردمی است، به این معنی که هر کسی می‌تواند کد پروژه را مشاهده کرده و در آن مشارکت کند و برخلاف نام آن، توجه به این نکته مهم است که USDC توسط دولت ایالات متحده صادر یا حمایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: UNISWAP چیست؟

مفهوم ارز USD کوین

USD کوین یک ارز‌دیجیتال است که به طور کامل توسط دلار آمریکا یا دارایی‌های دلاری مانند اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شود. دارایی‌های ذخیره شده USDC در حساب‌های مجزا نزد موسسات مالی تحت نظارت ایالات‌متحده نگهداری می‌شوند. شرکت حسابداری Grant Thornton نظارت بر این حساب‌ها را به عهده دارد؛ و گزارش‌های تأیید ماهان را ارائه می‌دهد.
ممکن است تعجب کنید که چگونه USDC رابطه‌ی خود را با دلار ایالات‌متحده حفظ می‌کند؟ اگر معامله‌ای را برای خرید یک سکه USD با استفاده از ارز فیات آغاز کنید، آن ارز فیات به عنوان یک دلار آمریکا سپرده و ذخیره می‌شود و USD کوین جدید ضرب می‌شود. اگر یک سکه USD را در ازای ارز فیات بفروشید، پس از بازگرداندن پول فیات در حساب بانکی شما، USD کوین "سوخته" می‌شود.
USD کوین توسط Centre مدیریت می‌شود، کنسرسیومی که توسط صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase و Circle، یک شرکت فناوری مالی، تأسیس شده‌است. هدفش تغییر چشم‌انداز مالی جهانی با اتصال هر شخص یا بازرگان به خدمات مالی و ارزی در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ارزدیجیتال DAI

مزایایUSD کوین

  1.  کمترین نوسان قیمت.
  2. به طور کامل توسط دارایی‌های ذخیره شده توسط ایالات‌متحده آمریکا پشتیبانی می‌شود.
  3.  می‌تواند به عنوان محافظ در برابر تورم استفاده شود.

معایب USD کوین

  1. ترکیبی است از دارایی‌های ذخیره‌ای که هنوز پنهان هستند.
  2.  از تورم قیمت دلار آمریکا مصون نیست.
  3.  بدون افزایش قیمت است.

USD کوین

کاربردهای ارز USD کوین

به عنوان یک دارایی دیجیتال با ثبات قیمت، USD Coin را می‌توان به چندین روش استفاده کرد:

محافظت در برابر نوسانات

سرمایه‌گذارانی که در معرض سایر ارزهای‌دیجیتال قرار دارند، می‌توانند با خرید استراتژیک یک استیبل‌کوین مانند USDC، نوسانات پرتفوی خود را کاهش دهند. داشتن USDC در دوره‌های نوسانات قابل توجه بازار می‌تواند به تثبیت ارزش پرتفوی کمک کند.

قیمت گذاری بر حسب پول فیات

دارایی‌های دیجیتال فهرست شده در صرافی‌های ارزهای دیجیتال را می‌توان با استفاده از یک استیبل‌کوین مانند USDC به پول فیات قیمت گذاری کرد.

قرار گرفتن در بازار دلار آمریکا

غیر از آمریکایی‌ها سرمایه‌گذارانی که مایل هستند در بازار دلار آمریکا قرار بگیرند، می‌توانند USDC را به سبد سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود اضافه کنند.

پوشش در برابر تورم

غیر ایالات متحده سرمایه‌گذارانی که نگران تورم پول خود هستند، می‌توانند یک استیبل کوین مانند USDC داشته باشند تا از ارزش پول خود محافظت کنند.

تامین مالی جمعی جهانی

شرکت‌های راه‌اندازی شده و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند با درخواست ارزدیجیتال از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان پول جمع‌آوری کنند. جمع‌آوری وجوه در قالب یک استیبل‌کوین مانند USDC تضمین می‌کند که ارزش پول جمع‌آوری شده در طول زمان نوسان نمی‌کند.

اتصال به بلاک‌چین

از آنجایی که USDC با چندین بلاک‌چین سازگار است، استفاده از USDC می‌تواند راهی برای ادغام سیستم‌های پرداخت و برنامه‌های کاربردی در سراسر بلاک‌چین باشد.

بیشتر بخوانید: تزوس TEZOS 

USDC چه نوع استیبل‌کوینی است؟

USD Coin یک استیبل‌کوین با وثیقه فیات است، به این معنی که توکن‌های USDC با پول فیات مانند دلار آمریکا وثیقه می‌شوند. انواع دیگر استیبل‌کوین‌ها عبارتند از آن‌هایی که توسط یک ارز‌دیجیتال یا الگوریتم یا با رویکرد ترکیبی وثیقه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ارزدیجیتال NANO

آیا سرمایه‌گذاری در USD کوین ریسک است؟

USD کوین، به طور کلی به عنوان یک ارزدیجیتال، و یک سرمایه‌گذاری پرخطر در نظر گرفته می‌شود. در حالی که استیبل‌کوین‌هایی مانند USDC دارای نوسانات قیمتی کمتری نسبت به سایر ارزهای رمزپایه هستند، استیبل‌کوین‌ها ممکن است توسط سازمان‌های نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده مورد بررسی دقیق‌تری قرار بگیرند. سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید USDC همه‌ی جوانب را درنظر بگیرند.