توییت های ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین در سال 2009 ایجاد شد و ایلان‌ماسک هیچ علاقه‌‌ای به ارزمجازی نشان نداد. سپس 11 سال بعد، در اوایل فوریه 2021، او اعلام کرد که تسلا سکه‌هایی به ارزش 1.5 میلیون دلار خریداری کرده‌ است.
این امر به ارز‌دیجیتال کمک کرد تا از سقف عبور کند و پس از مدت کوتاهی به بالاترین حد تاریخی برسد. در حال حاضر این امر به عنوان اثر "Elon Musk" در بازار ارزهای مجازی شناخته می‌شود.
(ایلان ماسک رابطه عشق و نفرت با ارزهای دیجیتال دارد. اگرچه او مدام اشاراتی از علاقه‌ی بی پایان خود به کریپتوها می‌کند،اما فلیپ فلاپ هایش تایید می‌کنند که این رابطه پیچیده است.)
در هفته اول اکتبر سال 2021، سکه‌ فلوکی اینو‌اسپین‌آف dogecoin پس از توییت‌ ایلان‌ماسک 30 درصد افزایش پیدا کرد. این اولین بار نبود که توییت ایلان‌ماسک سرمایه‌گذاران ارزهای‌دیجیتال را آشفته می‌کرد.
ماسک یک سگ به نام فلوکی دارد که از نژاد سگ‌های ژاپنی شیبا‌اینو است. در مارس 2021، ماسک اظهار داشت: «من یک شیبا اینو می‌گیرم». در 25 ژوئن، او در توییتی نوشت: «شیبااینو من فلوکی نامیده خواهد‌‌شد.» سپس در 12 سپتامبر، با تصویری از سگش که خوابیده بود، توییت کرد: «فلوکی وارد شد.» در نتیجه این توییت‌ها، فلوکی اینو تا 15 سپتامبر 1000 درصد افزایش یافت.
بنابراین، در مدت سه روز، توییت ایلان ماسک، ارز ‌شیبااینو را 10 برابر افزایش داد.
در فوریه امسال، زمانی که ماسک اعلام کرد که تسلا بیت‌کوین‌هایی به ارزش 1.5 میلیارد دلار خریداری کرده‌ است، این ارزدیجیتال در یک روز 20 درصد افزایش قیمت یافت.
در 4 فوریه، او نوشت «Dogecoin ارزرمزنگاری مردم است.» که باعث جهش ناگهانی 50 درصدی Dogecoin در یک روز شد. به طور کلی، Dogecoin به لطف تعدادی توییت از طرف ایلان‌ماسک که حمایت خود را اعلام کرده‌ بود، طی یک سال جهش 15000 درصدی داشته ‌است.
در ماه مارس سال 2021، ماسک اعلام کرد که تسلا بیت کوین خریداری می‌کند، پس از این صحبت ارز ‌بیت‌کوین یک ماه بعد به بالاترین رقم تاریخ به قیمت 64000 دلار رسید.
با‌این حال، ماسک بلافاصله پس از اینکه با بیت ‌کوین آشنا شد، عدم علاقه‌ی خود به ارز‌ فلوکی را اعلام کرد.
در ماه می، ماسک اعلام کرد که سازنده خودروهای الکتریکی تسلا به دلیل نگرانی‌های زیست‌ محیطی، بیت‌کوین را نمی‌پذیرد. او در توییتر نوشت که نگران افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و تراکنش‌های بیت‌کوین، به‌ویژه زغال‌ سنگ است که بدترین اثر گازهای گلخانه‌ای را در بین هر سوختی دارد.
او اعتراف کرد که بیت‌کوین ایده خوبی بود اما نمی‌تواند جایگزین ارز‌های فیات شود زیرا تاثیر منفی زیادی بر روی محیط ‌زیست دارد. بلافاصله پس از این توییت، بیت‌کوین 10 درصد سقوط کرد.
پس از اعلام این خبر، ارز‌ دیجیتال numero-uno یک سقوط بزرگ 27 درصدی داشت. ارز Dogecoin نیز در همان ماه حدود 20 درصد کاهش یافت.

توییت های ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

اخطار توصیه آمیز

از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده نسبتاً بی‌ثبات هستند، اظهارات چنین افراد مشهور، فلیپ‌فلاپ‌ها و خریداران تکان‌دهنده به بی ثباتی قیمت این ارز‌ها می‌افزایند.
یک خریدار برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌ مدت می‌تواند بر این موج‌ سوار‌ شود و بلافاصله نیز از بازار خارج شود. اما اگر می‌خواهید برای مدت طولانی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، خرید و فروش فوری و بدون تحلیل بازارها توصیه نمی‌شود.
به عنوان مثال، بیت‌کوین ممکن است در ماه آوریل به بیش از 64000 دلار افزایش یافته‌ باشد اما در ماه اکتبر به قیمت 50000 دلار معامله می‌شد. بنابراین، اگر برای مدت‌ طولانی در بازار کریپتو هستید، می توانید حواشی را نادیده بگیرید، سر خود را پایین نگه دارید و منتظر فرصت مناسب برای خروج باشید.
می‌توانیم خلاصه کنیم که توییت‌های ایلان ماسک بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، اما خرید و فروش ارز در نتیجه توییت یک سرمایه‌گذار دیگر (هر چند میلیاردر) تصمیمی عاقلانه و منطقی برای سرمایه گذاری نیست.
به همین دلیل است که سرمایه گذاران باید همیشه قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید هر ارز دیجیتالی، تحقیقات خود را انجام دهند. همانطور که SEC در سال 2017 هشدار داد، "هیچ وقت ایده خوبی نیست که یک تصمیم برای سرمایه گذاری بگیرید فقط به این دلیل که یک فرد مشهور می گوید یک محصول یا خدمات برای یک سرمایه گذاری خوب است."