تاریخچه پی‌پال

در سال 1998 این شرکت کامپیوتری تأسیس شد. این شرکت در ابتدا مورد استفاده عموم مردم نبود فقط هکرها و مجرمان برای انجام پولشویی و اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند. همین دلیل باعث شد بسیاری از کشورها استفاده از این سامانه را ممنوع کنند.

پی‌پال چیست؟

و در ابتدا نام این شرکت confinityبوده است. پی‌پال بزرگترین شرکت در زمینه تجارت الکترونیک و سامانه انتقال وجه الکترونیک می‌باشد. هدف از تشکیل این شرکت ایجاد پول بین‌اللملی خارج کنترل دولت هاست.

محبوبیت پی‌پال

مهمترین دلیل محبوبیت پی‌پال راحتی استفاده از این سامانه و همچنین امنیت بسیار بالای آن می‌توان اشاره کرد. از دیگر دلایل محبوبیت این سامانه می‌توان به دریافت درگاه بسیار راحت آن نسبت به انواع کارت‌ها و استفاده سایت‌های مختلف از این سامانه جهت دریافت پول سایت eBay از این سرویس استفاده کرد به همین دلیل روز به روز به کاربران پی‌پال اضافه شد و در مدت 2 ماه به یک میلیون نفر افزایش یافت سپس در سال 2002 وارد بازار بورس شد و ارزش سهامش در روز اول از 15 دلار به 25 دلار افزایش یافت.
در همان سال این شرکت توسط مسئولان eBay خریداری شد و به مالکیت آن‌ها درآمد.
مالکان سایت eBay سامانه پی‌پال را با سایت خود یکی کردند تا کاربرانشان بتوانند با امنیت بالاتر و سرعت بیشتر تراکنش‌های خود را انجام بدهند.
به همین دلیل استفاده از پی‌پال افزایش چشم‌گیری پیدا کرد و به محبوبیت این شرکت اضافه شد در همان سال پی‌پال به یکی از بزرگترین سرویس‌های پرداخت آنلاین در سراسر جهان تبدیل شد. کاربران این سامانه می‌توانند پول خود را در 26 ارز مختلف نگهداری، دریافت و انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت وب‌مانی و پرفکت‌مانی

پی‌پال در ایران

در سامانه پی‌پال بیش از 165 میلیون حساب فعال دارد و همچنین در 190 بازار فعالیت می‌کند. پی‌پال امروزه در بیش از 100 کشور مختلف خدمات ارائه می‌کند. به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا به ایران کاربران داخل ایران نمی‌توانند از خدمات این شرکت استفاده کنند. این شرکت در سال 1394 به دلیل نقص تحریم‌های ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی از طرف دولت آمریکا 7 میلیارد دلار جریمه شد.
امکان ایجاد حساب کاربری به راحت‌ترین روش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است برای ایجاد حساب کاربری برای شخص یا شرکت فقط نیاز به یک آدرس ایمیل با اطلاعات درست است.

محبوبیت پی پال

ثبت نام در پی‌پال

  • ابتدا باید یک آدرس ایمیل ایجاد کنید.
  •  در مرحله بعد یک حساب کاربری در سایت پی‌پال درست کنید.
  •  برای فعال‌کردن اکانت خود با اتصال به یک حساب بانکی نسبت به اعتبار سنجی اکانت خود اقدام نمایید.
  •  سپس می‌توانید از اعتبارسنجی اکانت پی‌پال خود مبلغ ارزی موجود در حساب خود یا موجودی ارزی کارت اعتباری خود را به حساب پی‌پال انتقال دهید.
  • یا از طریق پی‌پال موجودی حساب‌ها و کارت‌های خود را انتقال دهید و یا می‌توانید خرید کنید.
    پی‌پال به جز دریافت کارمزدهای 2 تا 4 درصدی با توجه به تقریباً 13 میلیون تراکنش روزانه درآمد روزانه قابل توجهی دارد. همچنین پی‌پال از محل balance حساب کاربری کاربرانش به میزان قابل توجهی سرمایه در بانک‌های مختلف جهان سپرده‌گذاری کرده است.
    با توجه به توافق‌نامه‌ای که کاربران با آن موافقت می‌کنند پی‌پال مالک تمام سودی است که از این محل بدست می‌آید.

بیشتر بخوانید: وب مانی چیست؟

پی‌پال در خارج از ایران

اگر شما خارج از ایران هستید تنها با ایجاد حساب کاربری با وارد کردن مشخصات خود مانند نام، نام خانوادگی، ایمیل، آدرس و ... به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و با استفاده از یک حساب بانکی یا کارت نقدی و اعتباری بین‌اللملی حساب کاربری خود را فعال کنید. شما می‌تواند با استفاده از شناسه و پسورد خود وارد حساب خود شوید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

انواع حساب‌ها

ما در پی‌پال سه نوع حساب داریم:

  1. Business
  2. personal
  3. premier
    حساب‌های premier و business محدودیت‌های کمتری و امکانات بیشتری دارند. به همین دلیل کاربران پی‌پال می‌توانند هر زمان که می‌خواهند حساب خود را به انواع دیگر تغییر دهند.

انواع تراکنش‌ها

  1.  خرید از درگاه پی‌پال
  2. انتقال پول از پی‌پال به حساب بانکی و برعکس
  3. انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به پی‌پال و برعکس
  4. پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی‌پال
  5. ریفاند بخش یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

بیشتر بخوانید: پی‌اس ووچر چیست؟

جایگزین پی‌پال در ایرن

شما برای انجام تراکنش‌های بین‌اللملی خود می‌تواند از سیستم پرداخت بین‌اللملی پرفکت‌مانی به‌جای پی‌پال استفاده کنید.
پرفکت‌مانی یک سیستم پرداخت جهانی است که دفتر رسمی آن در کشور پاناما قرار دارد. این شرکت برای کاربران خود خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.
شما می‌توانید از طریق این سیستم پول خود را انتقال دهید و یا از یک وب سایت خارجی کالا و خدمات خریداری کنید.

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت جهانی جایگزین پی پال

مقایسه پرفکت‌مانی و پی‌پال

پرفکت‌مانی و پی‌پال هردو کیف‌پول الکترونیکی هستند از لحاظ عملکر تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند، اما در مواردی مانند کارمزد، انواع حساب و... با یکدیگر متفاوت هستند. شما می توانید با استفاده از پرفکت مانی ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین را تهیه کنید.