دیسنترالند

متاورس اخیراً به یک ترند تبدیل شده است. در 29 اکتبر 2021، فیس‌بوک رسماً نام خود را به Meta تغییر داد که نشان‌دهنده تمرکز آن بر موضوع متاورس است. بنابراین، بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری دارای محصولات متاورس رشد فوق‌العاده‌ای را در ده روز گذشته تجربه کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم دیسنترالند (Decentraland) معروف به بازی متاورس (Metaverse Gaming) را معرفی کنیم. ما موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:

  • دیسنترالند چیست؟ دسنترالند چگونه کار می کند؟
  • کجا و چه طور می توان توکن مانا را بدست آوریم و ذخیره کنیم؟
  •  نقشه راه و به روز رسانی
  • اعضای تیم، سرمایه گذاران و شرکای استراتژیک
    بیاید با هم پتانسیل مانا را کشف کنیم!

دیسنترالند چیست؟

باید گفت دیسنترالند پروژه ای است که زیرساختی را برای اشتراک گذاشته‌شدن دنیای مجازی پشتیبانی می کند و با نام متاورس نیز شناخته می شود، که شامل یک دفتر کل غیرمتمرکز برای مالکیت زمین و پروتکلی برای توصیف گنجایش هر قطعه زمین و یک شبکه همتا به همتا برای تعاملات کاربران است.

کاربران دیسنترالند می توانند علاوه بر بازی در این دنیای مجازی املاک دیجیتالی را خرید و فروش کنند. با مرور زمان، این پلتفرم برای پیاده‌سازی اپلیکشن¬های تعاملی، پرداخت‌های درون دنیای مجازی و ارتباط همتا به همتا تکامل یافته است.
دو نوع مختلف از توکن ها بر عملیات دیسنترالند نظارت دارند:
 Land: یک توکن غیرقابل تعویض(NFT) که برای تعریف قطعات زمینی که جزء املاک دیجیتالی است استفاده می شود.
MANA: یک ارزدیجتالی است که خرید کالاها و خدمات مجازی مورد استفاده در دسنترالند قرار می گیرد را ممکن می کند.

بیشتر بخوانید: ریپل (XRP) چیست؟

دیسنترالند چگونه کار می کنند؟

کاربران می توانند صحنه ها، تصاویر چالش ها و دارایی های دیجیتالی مانند املاک و لباس‌های آواتار را ایجاد کنند و حتی آن¬ها را مبادله کنند. مانند بسیاری از بازی های دیگر این تصوّر برای کاربران ایجاد می کند که به یک شخصیت تبدیل شده است.

دیسنترالند


هدف دیسنترالند ایجاد شبکه ای است که به سازندگان خود اجازه می دهد تا ارزش مشارکت های خود را داشته باشند. بازیکنان می توانند علاوه‌بر تجارت اقلام، فضای شخصی خود را با فعالیت ها و آثار هنری پر کنند و یا آواتار خود را با پوشیدنی های منحصر به فرد شخصی سازی کنند تا دیگر بازیکنان با آن‌ها تعامل داشته باشند.

تمامی این کلکسیون های درون بازی با استفاده از NFTهای که در بازار دیسنترالند خریداری یا فروخته می شوند ایجاد می گردند. هر کسی می تواند این دارایی های دیجیتال را ایجاد کند یا بخرد و بفروشد.

توکن مانا


فعالیت های اقتصادی

در دیسنترالند، کاربران می توانند آثار هنری NFT را مبادله کنند یا هزینه ورود به یک نمایشگاه یا کنسرت مجازی را دریافت کنند. این امکان وجود دارد از طریق تجارت زمینی که قیمت آن در چند سال گذشته افزایش یافته است،کسب درآمد کنند. ارزش گذاری Decentraland LAND به مانند املاک و مستغلات واقعی براساس موقعیت مکانی مثل نزدیکی به جاده، فاصله از مرکز،نزدیکی به منطق و.... ارزش و قیمت زمین تعیین می گردد.

دیسنترالند در موارد زیادی استفاده می‌شود، از جمله تبلیغات برندهای واقعی مختلف و گزینش محتوا دارد. اما برای بازیکنان جدیدی که قصد دارند کار خود را با توکن‌های غیرقابل معاوضه آغاز کنند، موانع برای ورود بسیار زیاد هستند. هزینه اتریوم قیمت خرید برخی از اقلام تزئینی را تقریباً دو برابر می‌کند.

قیمت لند نیز به هزاران دلار می‌رسد و مالکیت زمین را برای برخی از بازیکنان بسیار گران و تقریباً غیرممکن می‌کند. برای مثال برندها برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود از بیلبوردهای نزدیک زمین‌های پر تردد استفاده می کنند. بعضی از محله ها ممکن است یک کپی مجازی از محله های شهر نیویورک تبدیل گردد.

توکن مانا چیست؟

دیسنترالند از دو توکن لند(LAND) و مانا (MANA) استفاده می‌کند که به کاربران امکان تعامل با پلتفرم را می‌دهد
MANA: واحد پولی است که در دیسنترالند استفاده می‌شود. دیسنترالند از LAND، قطعات دیجیتال غیرقابل تعویض فضای مجازی (یا زمین) تشکیل شده است که بازی را تشکیل می‌دهند.
LAND: LAND تنها دارایی موجود در جهان Decentraland نیست، همچنین می‌توان کالاهای مجازی را با استفاده از MANA در بازار دیسنترالند خریداری کرد.

اطلاعات دقیق در مورد توکن MANA

  •  معیارهای کلیدی MANA
  • نام رمز: Decentraland
  • تیکر: MANA
  •  قرارداد:0x0f5d2fb29fb7d3cfee444a200298f468908cc942
  •  بلاک چین: اتریوم.
  • استاندارد توکن ERC-20 :
  • نوع توکن: توکن Utility.
  •  کل تامین: 2,194,102,327 MANA
  • منبع در گردش: 1,327,372,145 MANA

تخصیص توکن MANA

• فروش انبوه (ICO): 40%.
• بنیاد Decentraland: 20%.
• تیم و مشارکت‌کنندگان اولیه: 20%.
• جامعه و شرکا: 20%.

متاورس


برنامه زمانبندی عرضه توکن MANA

افزایش سالانه عرضه MANA برای سال اول 8 درصد و در سال‌های بعد تا رسیدن به 60 درصد از توکن‌های MANA باقی‌مانده، نرخ پایین‌تری خواهد داشت.

MANA

فروش توکن MANA

بین 16 و 18 آگوست 2017، یک عرضه اولیه سکه (ICO) از Decentraland تأمین مالی اولیه حدود 26 میلیون دلار را افزایش داد.

موارد استفاده توکن MANA

مانا (MANA) واحد پول بومی در دسنترالند است که از آن برای خرید املاک و مستغلات Decentraland و همچنین سایر موارد در دنیای مجازی استفاده کرد.

نقشه راه مانا

در سال 2015: دسنترالند تأسیس شد. در آگوست 2017، 20 میلیون دلار در یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) جمع آوری شد.
در دسامبر 2017: اولین حراج "LAND" برگزار می‌شود که در آن توسعه‌دهندگان مکان‌های دارایی مجازی برتر را انتخاب می‌کنند.
در مارس 2018: پس از تبدیل شدن به یک اولویت به دلیل تقاضا، یک بازار زمین Decentraland افتتاح شد.
در ژوئن 2018: توسعه‌دهندگان شروع به ساخت آثار خود کردند و فروش LAND برای این ماه دو برابر حجم CryptoKitties است.
در آوریل 2019: آواتارهای قابل تنظیم با پاسپورت رونمایی شدند و به زودی در دسترس خواهند بود. انتظار می‌رود که ارز غیرمتمرکز در سه ماهه دوم عرضه شود.
هدف نهایی این است که Decentraland اقتصاد درون بازی خود را داشته باشد، جایی که مردم می‌توانند زمین را به دیگران اجاره کنند، بیلبوردهای تبلیغاتی را برای محصولات و خدمات نصب کنند و مکان‌های تجمعی را در داخل بازی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند زمان خود را در آن سپری کنند.

بیشتر بخوانید: SOLANA سولانا (SOL)

سرمایه‌گذاران و شرکا

دسنترالند توسط Ariel Meilich و Esteban Ordano تأسیس شد، هر دو از آن زمان از نقش‌های اصلی کنار رفته‌اند، اما همچنان به عنوان مشاور عمل می‌کنند. آری میلیش یک کارآفرین است که چندین کسب و کار ایجاد کرده و به عنوان یک تحلیلگر داده¬ها و سرمایه‌گذار خطرپذیر کار کرده است. استبان اوردانو در صنعت ارزهای دیجیتال به عنوان مهندس نرم‌افزار، مشاور و مالک یک شرکت توسعه قراردادهای هوشمند و همچنین یک سازمان زیرساخت فناوری بلاک‌چین کار کرده است.

آیا Decentraland (MANA) سرمایه‌گذاری خوبی است؟

فیس‌بوک در حال تغییر نام تجاری به متا است زیرا تمرکز خود را به متاورس معطوف می‌نماید. این خبر تأثیر مثبتی بر پروژه‌های متاورس رمزارز فعلی داشته است. MANA از مزیت برخوردار است که 4 سال پیش تأسیس شده و همین امر موجب گردیده تا سرآمد رقبا خود باشد.

آیا پروژه‌های مشابه وجود دارد؟

Sandbox (SAND): دنیای مجازی که در آن بازیکنان می‌توانند تجربه‌های بازی خود را با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بسازند، مالکیت داشته باشند و درآمد کسب کنند. بازیکنان می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی را در قالب NFT ایجاد کنند، آن‌ها را در بازار آپلود کنند و با The Sandbox Game Maker در بازی‌ها ادغام کنند.
Radio Caca (RACA): مدیر انحصاری Maye Musk Mystery Box (MPB) NFT و وسیله نقلیه DeFi+GameFi برای USM Metaverse
Axie Infinity (AXS): یک بازی بلاک‌چین محبوب که از سری بازی‌های بسیار موفق پوکمون الهام گرفته شده است.