در این مقاله می‌خوانید:

تاریخچه ووچر پرفکت‌مانی

ووچر چیست؟

چگونه می‌‌توان یک ووچر الکترونیکی ایجاد کرد؟

چگونه می‌توانیم از ووچر پرفکت‌مانی خود استفاده کنم؟

پرفکت‌مانی چیست؟

چگونه از پرفکت‌مانی استفاده کنیم؟

امکانات پرفکت‌مانی

انواع ارزها در پرفکت‌مانی

مزایای پرفکت‌مانی

موانع و مشکلات پرفکت‌مانی

جایگاه کاربران در پرفکت‌مانی

 

تاریخچه ووچر پرفکت‌مانی

با بیش از ۱۲سال کار در بازار جهانی سیستم‌های پرداخت، حضور خود را در مناطق مختلف بطور چشمگیری گسترش داده و در حال حاضر در ۱۱کشور ایران، اوکراین، نیجریه، روسیه، پاکستان، بنگلادش، ساحل عاج، قزاقستان، اندونزی، ویتنام، هند فعالیت دارد .تعداد کاربران بیش از ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ و بیزنس‌های متصل به این سیستم بیش از ۵۰٬۰۰۰ است.

همچنین بیش از ۲۵۰ صرافی معتبر در سراسر جهان وجود دارد که هر کاربر می‌تواند ارز الکترونیکی پرفکت‌مانی را با ارزهای مختلف دیگر مبادله کند یا ارز الکترونیکی پرفکت‌مانی را به کارت‌های ویزا یا مستر واریز کند .در حال حاضر پرفکت‌مانی خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های B2C و B2B ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ای که برای دوسیستم عامل در دسترس است: سیستم عامل iOS و Android و همچنین از طریق کامپیوتر از سیستم پرفکت‌مانی استفاده کنید.

ووچر چیست؟

در تجارت الکترونیک و خرید آنلاین، کدهایی متشکل از حروف یا اعداد ایجاد شده توسط ارزهای الکترونیکی مختلف در سراسر جهان وجود دارد که بدون نیاز به افتتاح حساب بانکی مانند کارت شارژ در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.برای خرید کالا و خدمات به صورت ایمن و محرمانه به صورت آنلاین پرداخت کنید. به راحتی از طریق سرویس مبادله آنلاین، ووچر الکترونیکی را با هر ارز الکترونیکی یا پول نقد دیگر مبادله کنید.

چگونه می‌‌توان یک ووچر الکترونیکی ایجاد کرد؟

برای ایجاد ووچر الکترونیکی، حسابی را انتخاب کنید که از آن مبلغ و ارزش دلخواه ووچر شما کسر شود. برای ایجاد ووچر الکترونیکی باید هزینه کمی پرداخت کنید. ووچر معتبر شامل یک شماره، کد فعال سازی، مقدار و تاریخ ایجاد است (به پایین مراجعه کنید). روی هر ووچر پرفکت‌مانی یک شماره ۱۰ رقمی، یک کد فعال سازی ۱۶ رقمی، مقدار و تاریخ ایجاد ثبت شده است. برای خرید کردن از طریق ووچر، فقط کافی است شماره ۱۰ رقمی و کد فعال‌سازی ۱۶ رقمی را داشته باشید.

چگونه می‌توانیم از ووچر پرفکت‌مانی خود استفاده کنم؟

مورد 1:شما خدماتی را سفارش داده‌اید که برای شما ارائه می‌شود، اما شما در حال حاضر سفر هستید و فقط به حساب Perfect Money دسترسی دارید.

راه حل:وارد حساب Perfect Money خود شوید، یک ووچر پرفکت‌مانی ایجاد کنید و آن را برای گیرنده ارسال کنید.

مورد 2:شما می‌خواهید برای یک محصول یا خدمات به فردی که به هر دلیلی شماره حساب پرفکت‌مانی خود را فاش نمی‌کند، هزینه کنید.

راه حل:از شخصی شماره تلفن خود را بخواهید. وارد حساب پرفکت‌مانی خود شوید، مبلغی را به تلفن همراه خود پرداخت کنید و در عرض یک ثانیه گیرنده با جزئیات ووچر الکترونیکی شما یک پیامک به دستگاه خود دریافت می‌کند. بعداً آن شخص می‌خواهد حساب Perfect Money را ثبت کرده و ووچر الکترونیکی را فعال کند.

مورد 3:آیا شما مسافر هستید و دوست ندارید پول نقد با خود حمل کنید؟

راه حل:بیش از 200 مبدل معتبر Perfect Money در سراسر جهان کار می‌کنند. به بخش مبدل‌ها بروید و خدمات صرافی موجود در مقصد خود را بررسی کنید. پس از پیدا کردن یکی، می‌توانید به راحتی یک ووچر الکترونیکی ایجاد کرده و به سفر بروید. پس از ورود به صرافی منتخب، شماره ووچر و کد فعال سازی خود را ارائه می‌دهید.

همچنین می‌توانید به وب سایت مبدل مراجعه کرده و برداشت آنلاین را با استفاده از ووچر الکترونیکی خود انجام دهید. این بسیار راحت است، نه؟ Perfect Money به طور گسترده در بیش از 100 کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و خدمات را از طریق رابط 22 زبان ارائه می‌دهد تا به مشتریان خود نزدیک‌تر باشد.

پرفکت‌مانی چیست؟

پرفکت‌مانی سیستمی برای انتقال ارز به سراسر جهان و انجام پرداخت‌های اینترنتی است. شرکت پرفکت‌مانی بر خلاف شرکت‌هایی مثل پی‌پل یا مسترکارت، کاربران ایرانی را تحریم نکرده است. به همین دلیل، این سیستم به شدت در میان کشورهای تحت تحریم محبوب است.ایرانی‌ها به راحتی می‌توانند برای دریافت و انتقال ارز و یا خرید آنلاینِ خارجی، از خدمات پرفکت‌مانی استفاده کنند.

بنابراین،Perfect Money به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای پرداخت‌های غیرنقدی در اینترنت ایجاد شد. این شبکه در سال 2007 تاسیس شد. از نظر قانونی، شرکت پرفکت‌مانی در پاناما ثبت شده است. با وجود این واقعیت که این سیستم در ابتدا به عنوان یک ابزار پرداخت برای تسویه حساب‌های فوری و ایمن در محیط کسب و کار و بین کاربران خصوصی ایجاد شده بود، از آن برای پولشویی نیز استفاده می‌شود.

چگونه از پرفکت‌مانی استفاده کنیم؟

ابتدا در سایت https://feeex.net/حساب کاربری ایجاد کنید. اطلاعات کاربری خود را هنگام ثبت نام وارد کنید. زمانی که حساب کاربری شما احراز هویت شد کارمزد معاملات ..........درصد کاهش می‌یابد. پس از ثبت نام در سایت https://feeex.net/می‌توانید از معاملات این سایت استفاده کنید.

امکانات پرفکت‌مانی

  1.   انتقال پول بین کاربران
  2. دریافت پرداخت در سایت
  3.   پرداخت کالا و خدمات در اینترنت
  4.   خرید بیت‌کوین، طلا، دلار آمریکا و یورو
  5. صدور و دریافت وام در داخل سیستم
  6.    دریافت درآمد اضافی از شرکت در برنامه مشارکت
  7.    انجام پرداخت‌ها برای خرید کالاها و خدمات از اینترنت
  8.    درخواست و دریافت وام درون سیستم

انواع ارزها در پرفکت‌مانی 

  1.   USD معادل دلار آمریکا
  2.  EUR معادل یورو
  3. Gold معادل طلا
  4.   معادل بیت‌کوین

مزایای پرفکت‌مانی

  1.  رابط سیستم پرداخت ساده است، انتقال آنی پول بین کاربران سیستم
  2.   وجود صرافی‌های اینترنتی زیاد برای تبدیل ارزها به پرفکت‌مانی
  3.    نبود محدودیت برای انجام نقل و انتقالات مالی
  4.   دریافت سود سالیانه روی مبالغ موجود در حساب (سالیانه 4 درصد و ماهیانه حداکثر 500 دلار)
  5.    وجود برنامه معرفی کاربر و دریافت پورسانت 
  6. عدم پرداخت مالیات بر درآمد برای تراکنش‌ها و موجودی
  7. وجود برنامه شراکت؛ (program of partnership)
  8. عدم نیاز به احراز هویت برای شروع کار
  9. سایت دارای جزئیات غیر ضروری نیست
  10. این پلتفرم می‌‌‌‌تواند دارای 22 زبان در دسترس (از انگلیسی به اردو) باشد
  11. یکی از مزایای رقابتی Perfect Money تعرفه‌های پایین است
  12.   هزینه انتقال داخلی وجوه تنها 0.5 ((برای یک حساب تأیید شده) است

موانع و مشکلات پرفکت‌مانی

یکی از معایب اصلی سیستم پرداخت، غیرقابل بازگشت بودن عملیات است. اگر شما پرداختی را اشتباها انجام دهید و یا پای کلاهبرداری در میان باشد، بازپس‌گیری پول غیرممکن است. به علاوه، کاربران معمولا در موارد زیر با مشکل روبرو می‌شوند:

  1.  هزینه بالای بازیابی دسترسی به اکانت (ریستور) در هنگام فراموشی رمزعبور
  2.  پول را نمی‌توان به وسیله کارت‌هایی مانند Visa و MasterCard از حساب خارج کرد.

جایگاه کاربران در پرفکت‌مانی

معمولی

به تمامی کاربران جدید وارد شده به سیستم اختصاص داده می‌شود و هیچ محدودیتی در استفاده از سیستم ایجاد نمی‌کند.

پریمیوم

به کاربرانی که پس از یک سال یا زمانی که گردش مالی حساب آن‌ها به شاخص مشخص رسید اختصاص داده می‌شود. کاربران می‌توانند برای ارتقا وضعیت خود، یک درخواست جداگانه ارائه دهد.جایگاه Premium دارای درصد کمتری از کمیسیون نسبت به جایگاه نرمال است.

پارتنر

براساس تصمیم مدیریت پرفکت‌مانی به صورت یک جانبه انجام می‌شود. بدست آوردن این جایگاه اغلب برای بهینه سازی اجرای پرداخت‌های B2B در رابطه با شرکت‌های شریک پرفکت‌مانی انجام می‌شود.همچنین، هنگام ثبت نام در پرفکت‌مانی، انتخاب دو جایگاه فرعی ارائه می‌شود:Personal برای اشخاص حقیقی،Business برای حساب‌های تجاری

تأییدیه

دسترسی به مجموعه کامل امکانات حساب در پرفکت‌مانی تنها در صورت تکمیل مراحل تأیید امکان‌پذیر است. این روش شامل بارگزاری اسناد هویتی صادر شده توسط دولت و تأیید شماره تلفن همراه است. مزایای زیر فقط برای کاربران تأیید شده در دسترس است:

  1.  کاهش کارمزدها
  2.   ویژگی‌های اضافه امنیتی حساب
  3.   افزایش سطح اعتماد به حساب خود از سایر کاربران
  4. بازیابی ساده دسترسی به حساب در صورت گم شدن رمزعبور یا عدم امکان دسترسی به هر دلیلی دیگر
  5.   کیف پول بیت‌کوین داخلی